24 Ekim 2020 Cumartesi

90'lar, Gençliğim, Fonda Yuhu

90'lar fena halde genç olduğum günlerdi...

O günlerin sahiden de soundtrack'i olabilecek bir grubun, Yuhu'nun (nam-ı diğer Yuxu) plağını basmış Uzelli! Benim gibi Yuhu sevenler için sürprizli bir armağan bu! Hemen aldım, dinledim yıllar sonra. Bu sefer kasetten değil plaktan. Çok acayip bir his.

Hiçbir zaman kasıp kavurmadı, çok ünlenmedi, duyduğum kadarıyla hakları da ödenmedi hiç ama çok sıkı bir kitlenin sevgisini ve saygısını kazanmıştır Yuhu. En sahici efsanesidir gençliğimin. Ancak sevenleri bunu anlar, bilir. Şunun şurasında kaç kişiyizdir... 

90'lar belki de doya doya yaşadığım tek günlerdi. Müzik, edebiyat ve dostluğun sarıp sarmaladığı rüya gibi bir zamandı benim için. Bir özgürlük hissi vardı içimde ve çok ama çok zengindim çünkü zamandan daha bol bir şeyim yoktu. Aylaklık etmeye, dostlarla bir bütün günü geçirmeye, her iki günde bir roman devirmeye, bol bol okumaya, yazmaya, sınırsızca müzik dinlemeye yetecek kadar ve üstüne üstlük artacak ve hatta sıkılacak kadar bol zamanım vardı. Ama ben hiç sıkılmazdım, sıkılacak gibi olsam kulaklığımı takar yürümeye çıkardım.

Kadıköy'deki kitapçılarda, Akmar'da, Zihni'de ve ara sokaklarda doldurulmuş kaset satan tezgahlarda büyük bir iştahla uzun uzun vakitler geçirirdim. Eve ganimetlerle dönerdim. Yemezdim içmezdim, tüm harçlıklarımı kitaplara, kasetlere, CD'lere verirdim. Keşiflerin peşindeydim hep. Keşiflerimizden kayıtlar yapar birbirimize hediye ederdik. Bazı keşifler hepimizin başında eser, günlerce aylarca onun etkisi altında yaşardık hep birlikte. Bazı keşifler ise daha özneldi. Yuhu da onlardan biridir. Tipleri havalı değildi, çok ilgi çekmedi. Belki de Azeri Türkçe'nin engeline takıldılar, bilemiyorum. Yuhu'yu paylaşabildiğim dostlarım çok azdı ama hepsi de özdüler. 

Kim ne derse desin müzikleri çok iyiydi, sözleri çok sağlam! Misal Gül-Şah (Biri kuldur biri şah)! Romantik ve isyankarlardı. Belki hak ettiklerini görmediler ama bir kitleyi epey etkilediler!

Şimdi tüm bunları hatırlayınca Sumgait'i açtım. Fonda Uyan Yuhudan, Aldattın Beni Sen, Hayalperest çalıyor... 

Uzelli Sumgait'in de albümünü plak yapsa, daha ne isterim!

***

Özellikle tanımayanlar, bilmeyenler için bilgi olması açısından şu linki paylaşayım. 

Bir de Murat Beşer'in şu yazısını.






Hiç yorum yok: