25 Temmuz 2010 Pazar

Norwegian Wood’dan Patricia Barber’a

Beatles’ın seviğim parçalarından biri Norwegian Wood. Geçen gün İmkânsızın Şarkısı ile ilgili notlar alırken şarkıyı tekrar dinlemek istedim ve bin takla atarak yasaklı Youtube’dan şarkıyı arattım. Bir şeyi ararken başka bir şeylerin usulca ayaklarımızın dibine yuvarlanması ne güzel! Patricia Barber’dan başkası değildi tesadüflerin kapısını bana aralayan. On dakikalık bir yorumunu var Youtube’da, Patricia Barber Quartet’in. Harika bir yorum, iki gündür bıkmadan usanmadan sürekli dinliyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=itRFPAmz-Ug


***


Patricia Barber, bir jazz standardını bile çalıp söylerken, sanki o parçayı o anda besteliyormuş, o şiiri tam o an yazıyormuş gibi dalgın ve düşüncelidir. Binlerce sesin içinde yalnızca bir sesi arar ve bulur gibi piyanosuyla birlikte yükselir, alçalır. Hassas ve güçlü bir mizacı sezerim ben her dinlediğimde. Tam bir “Cool” kadındır! Çok severim.

Ayrıca, jazz dışında diğer müzik türlerinden parçaları da zevkle söylemiş olması ne hoş. Mesela Companion albümünde bir Black Magic Woman yorumu var ki, dinlemeye doyum olmaz. Sanırım kendi bestelerinde de zaman zaman buralardan besleniyor…

Ilk kez H. Mancini’nin Two for the road’unun müthiş yorumuyla tanışıp hayranı olduğum Patricia Barber’ı sırf o harika dörtlüsüyle Broadway Bulvarı’ndaki Green Mill Jazz Club’da bir kerecik dinlemek için Chicago’da tatil yapmayı planlayabilirdim, mümkün olabilseydi. Bu şu an için mümkün görünmüyor ama bir gün neden olmasın?

Şimdi, Norwegian Wood’un da içinde olduğu, Barber’ın Fransa’da 2004’te verdiği konserin DVD’sini bir an önce edinmek için sabırsızlanıyorum.



Barber ile ilgili benim için DVD’den sonraki en güzel şey, Chicago’dan çok daha yakında gerçekleşecek bir konser olabilirdi. Ne mutlu ki, resmi sitesinde(www.patriciabarber.com) yayınlanan konser programına göre, 23 Ekim 2010’da Üsküp Jazz Festivali’nde bir konser verecekmiş.

Belki Türkiye’ye de bir konser vermek için gelir tekrar. Hem belki burdan sesimi bir duyan olur...

Hiç yorum yok: